Stedenbouwkundige aanleiding
De opbouw van het volume komt voort uit het stedenbouwkundige plan. Aan de noordwestzijde is het volume in hoogte globaal een vervolg van de bebouwing aan de Zonnelaan waarna een accent volgt van 11 lagen en in zuidoostelijke richting het volume eindigt in 4 lagen, in hoogte corresponderend met de blokken aan het spoor. Ondanks de genuanceerde relatie met de belendende bebouwing, wordt het geheel toch gezien als een solitair, een accent op de hoek van het spoor en de Zonnelaan.
Oriëntatie
De appartementen op de 1e t/m 5e verdieping zijn georiënteerd op de Zonnelaan, die op de 6e t/m 11e verdieping ontrekken zich aan het maaiveld en richten zich boven de boomkruinen op het zuid-oosten en het noordwesten. Deze verdraaiing komt in de gevel duidelijk tot uitdrukking door de omkering in omvang van de gevelopeningen. De parkeer- en entreelaag is, zoals aangegeven in het stedenbouwkundige plan, ingebed in een talud van 1,5 m hoog. Deze laag is aan de oostzijde omzoomd door een haag en wordt onder het bouwblok voorzien van een strook strekmetaal als ‘voeg’ tussen het talud en het gebouw.